Systém povolání v Dark Heresy je takový splácanec DnD a WFRP, ale nakonec jsme si na něj zvykli, kritizovat by se dal, ale to teď nechci a asi ani jindy :-)
Ale rozhodl jsem se rozebrat jednotlivá povolání:
Adept – podle mě asi to nejlepší povolání. Splňuje všechny podmínky pro to být nejpřínosnějším pomocníkem inkvizitora. A v podstatě i ostatní postavy se musejí hrát trochu podobně, jestli má mít vyšetřovatelská buňka smysl.
Jako učenec a nejvzdělanější člen týmu má v jedné své větvi přístup k psyonice. A tady jsem to museli trochu pořešit. Psykerem se může stát jen ten, kdo projde výcvikem v Adeptus Astra Telephatica, což může být problém. Takový výcvik zabere pár let a určitě to naruší vyšetřování. V některém dodatku (tuším Radical´s Handbook) jsou jeho psyonické dovednosti nahrazeny prachsprostým čarodějnictvím, což sice dává větší smysl, ale trochu to omezuje.
A tak jsem nechal psyonický výcvik jako možnost, která by se měla zmínit při tvorbě postavy, kdy inkvizice pošle jednoho svého nadaného člena k výcviku. Zda-li bude své schopnosti dále rozvíjet je jen na hráči, ale i tak tu jsou nějaká negativa (podle mě zanedbatelná) pro psykera.
Čarodějnictví je pak alternativa, pro kterou má toto povolání výhody (levnější pořízení pravidlově a nepotřebnost speciálního výcviku herně). Ostatně čarodějnictví může provozovat kdokoliv i psyker, ale, jak jistě tušíte, má to svá úskalí.
Každopádně jedna z nejuniverzálnějších postav.